Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in Türkiye’nin 2000’li yıllardan itibaren eğitime erişimi ve eğitimde fırsat eşitliğini artırmak için yaşanan dönüşümü ulusal ve memleketler arası datalar ışığında kaleme aldığı “Türkiye’de Eğitimin Evrenselleşmesi ve Yeni Yönelimler” isimli kitap, TRT World Research Center tarafından İngilizce ‘ye çevrilerek yayımlandı.
Kitap’ta; ulusal ve memleketler arası dataların, Türk eğitim sisteminin son yirmi yılda kıymetli ölçüde geliştiğini; bu bağlamda Türkiye’nin 2000’li yıllardan itibaren eğitime erişimi ve eğitimde fırsat eşitliğini artırmak için kıymetli bir dönüşüm yaşadığını kaydediyor.
Kitapta bilhassa eğitimin yaygınlaştırılmasının, değerli güzelleştirme uğraşlarının bir sonucu olarak en çok dezavantajlı kümelere yarar sağladığı aktarılırken, eğitim sisteminde kapsayıcılığın artırılmasına yönelik adımlar atıldığı, üniversiteye girişte katsayı uygulaması ile başörtüsü yasağının kaldırıldığı ve seçmeli derslerin kıymetli ölçüde çeşitlendirildiği vurgulanıyor. Hasebiyle bu periyodun, eğitimin demokratikleşmesi ve evrenselleşmesi için kritik bir etap olduğu söz ediliyor. Böylelikle bu kitap, eğitim sisteminde son 20 yılda meydana gelen gelişmeleri değerlendirmeyi, bu gelişmelerin sonuçlarını ulusal ve milletlerarası datalara dayanarak objektif olarak değerlendirmeyi amaçlıyor.
Bu istikametiyle kelam konusu kitap, okullar ortasındaki muvaffakiyet farklarını azaltacak ve böylelikle Türkiye’nin eğitiminde fırsat eşitliğini artıracak yeni eğitim siyasetlerinin geliştirilmesine katkı sağlayacak.
Kitapta yeniden, son 20 yılda Türkiye’de gerçekleştirilen dönüşümün geniş bir bakış açısı ile ulusal ve memleketler arası datalarla kıymetlendirilmesi, bunun yanında eğitimde yeni yönelimler ve bu yönelimlerin çıktıları ayrıntılı biçimde inceleniyor.
Bu doğrultuda milletlerarası görünürlüğü olan kâfi kaynak bulunmazken; bu kitabın geniş bir bakış açısıyla ele alınarak bir başucu kaynağı oluşturulması amaçlanıyor. Ayrıyeten kitapta 2022 yılına dair birçok şimdiki istatistik bulunuyor.