NEW ABD’de Conference BoardTüketici İnanç Endeksi, nisanda aylık bazda 2,7 puan azalışla 101,3’e düştü.
Conference Board, Amerikalı tüketicilerin eğilimlerini ölçen tüketici itimat endeksine ait nisan ayı datalarını açıkladı.
Buna nazaran, tüketici inanç endeksi, nisanda geçen aya kıyasla 2,7 puan düşerek 101,3’e geriledi.
Piyasa beklentilerinin altında gerçekleşen tüketici itimadının bu devirde 104 kıymetini alması iddia ediliyordu. Mart ayına ait tüketici inancı ise 104’e revize edildi.
Amerikalı tüketicilerin mevcut iş ve iş gücü piyasası şartlarına ait değerlendirmelerini yansıtan mevcut durum endeksi, nisanda 2,2 puan artışla 151,1’e çıktı.
Geleceğe yönelik kısa periyotlu değerlendirmeleri yansıtan beklentiler endeksi ise birebir periyotta 5,9 puan azalarak 68,1’e düştü.
Beklentiler endeksi, Şubat 2022’den bu yana Aralık 2022 hariç tüm aylarda 80 pahasının altında kaldı. Endeksin 80 kıymetinin altında gelmesi, gelecek bir yıl içinde resesyon beklendiğine işaret ediyor.
“Tüketiciler karamsar hale geldi”
Açıklamada görüşlerine yer verilen Conference Board’un Kıdemli Ekonomi Yöneticisi Ataman Özyıldırım, tüketicilerin mevcut iş ortamına ait olumlu değerlendirmelerinin nisanda bir ölçü düzgünleştiğini fakat beklentilerinin azalış kaydettiğini belirtti.
Tüketici beklentilerinin resesyon sinyalleri veren düzeyin altında kaldığına işaret eden Özyıldırım, “Tüketiciler, hem iş şartlarının hem de iş gücü piyasalarının görünümü konusunda daha karamsar hale geldi.” değerlendirmesinde bulundu.
Özyıldırım, tüketicilerin enflasyon beklentilerinin yüzde 6,2 ile sabit kaldığına değinerek, konut, araba, mesken eşyası ve tatil satın alma planlarının olası tasarrufların bir işareti olarak geri çekildiğini kaydetti.